Outpost Firewall Pro 3.0

#0
29.09.2005, 02:22
Member
Avatar Laserpointa

Beiträge: 2176
#1 Outpost entwickelt sich zunehmend yu einem Universal Security Programm!

Grundlegend ist Neu ist das AntiSpyware Plug-in

Neue Eigenschaften

* Real-time spyware protection monitors and blocks every attempt by malware to harm your computer.
* Spyware On-Demand Scanner lets you check your systemfor spyware Thread to identify and remove them from your computer.
* ID Block prevents specific personal data leaks from occurring on your computer.
* Attack Detection plug-in now detects and averts particular Ethernet attacks such as IP spoofing, ARP scanning, ARP flood and others, protecting your system from invasions on a local network and more Internet attacks providing even more solid protection against external Thread.
* Improved Component Control monitors the more vulnerable locations and files to decrease the number of pop-up prompts that demand your attention.
* The Smart Advisor provides additional information on each Outpost Firewall Pro event and gives recommendations so users are more confident in their decisions.
* New Startup Wizard allows performing quick initial configuration of Outpost Firewall Pro after installation.
* Our feedbackservice lets you report Outpost Firewall Pro security issues to our support service directly from the program.




Major Fixes:


* 'Allow/Block Once' commands logic was changed. All data from specified local ports to specified remote ports and addresses is allowed/blocked during a single communication.
* Subnet mask and wildcards ('*') can be correctly used in editing dialogs for IP address lists.
* Rules creation for FTP DATA is fixed. If your computer was set up as an
* Internet Connection Sharing gateway, to FTP servers could have been blocked if using FTP active mode.




Shareware (Preis: $39.95)
Version: 3.0(543.431)

Download: http://www.agnitum.com/download/OutpostProInstall.exe

Greetz Lp
Seitenanfang Seitenende
29.09.2005, 18:49
Member

Beiträge: 686
#2 Ich habe die V3 von der 2.7 upgedated und musste feststellen, dass meine alten Einstellungen nur zu einem Teil von der 2.7 übernommen wurden; insbesondere die Programmeinstellungen, also wer nach draußen telefonieren darf, waren weg. Zwar kann man die alte Konfig nachladen, aber bequem ist das nicht.

Ansonsten ist meiner Meinung nach Outpost für Leute, die in einem sicherheitsempfindlichen Bereich arbeiten, eine ausgezeichnete Lösung.
Nur: Qualität hat ihren Preis.

Gruß Reinhart
Seitenanfang Seitenende
05.10.2005, 18:57
Member

Beiträge: 137
#3 Naja, das Ding wird immer korpulenter und langsamer bei den ganzen Features. Ich halte es eher für Laien und im Semi-Prof-Bereich angesiedelt. Na gut, für Laien ist ZA, dann geht fast gar nichts mehr und keiner von denen versteht warum. Fühlt sich aber sicher. *fg*
Seitenanfang Seitenende
Um auf dieses Thema zu ANTWORTEN
bitte erst » hier kostenlos registrieren!!

Folgende Themen könnten Dich auch interessieren: