Winroute Problem mit diversen Spielen |
|
---|---|
30.08.2002, 19:19
BlindSchleiche
zu Gast
|
|
|
|
30.08.2002, 20:13
Member
Beiträge: 1516 |
#2
Ja das scheint die maximale anzahl anverbindunge zu sein die Winrout aufbauen
welches Betriebystem und der server wieviel clients gibt es im Netzwerk __________ °<- Vorsicht Trollköder und Trollfalle -> {_} |
|
|
30.08.2002, 23:19
Member
Beiträge: 813 |
#3
Aus der WinRoute-FAQ von www.kerio.com:
"My error log reports NAT:GO 'connection limit reached'. What does it mean and can it be fixed? WinRoute allocates a maximum of 128 simultaneous connections per host on the network. Some applications, typically those using stateless protocols, will require more than the allowed 128 NAT allocations. It is possible to increase this capacity within the registry under HKLM/software/kerio/winroute. The specific value is called 'natconnlimitperhost'. Before modifying this value make sure to stop the winroute engine or the changes will not take affect. Note also that winroute's entire NAT pool has a capacity of 1600 entries. If necessary you may also increase this value up to 20,000 using the value 'NatTableSize'. It is recommended that you marginally increase these values and monitor the error log to determine a sufficient capacity." Ich hoffe, du verstehst es. __________ "Scheinsicherheit" - wie leicht lassen sich Viren- und Trojanerscanner austricksen? |
|
|
15.01.2003, 04:06
WinBug
zu Gast
|
#4
bei mir waren es 400 connections die mit 1 host & 1 nw-drucker schon zu wenig waren.
kleiner tipp wenn das der fall ist: guckz euch an, wie das errorlog wächst...*g* Greetz WinBug |
|
|
Ich hab schon fast alles mögliche durchprobiert incl. Portforwarding aber ich werd das problem nicht los. Irgend jemand ne idee wie ich dieses doofe connection limit hochsetzen kann oder so?